Offert

Bildgalleri

Dokument för Seascape 14

Övergripande Dokument

Kampanj

Seascape 14 är en rolig båt för familjen , nybörjare  & kappseglaren,

Iden att göra en liten båten för att nå den breda publiken och beroende på vilka segel du sätter på som är båten totalt olika från att bara hissa upp storseglet eller fullseglings uppsättning med fock & gennaker då blir båten en riktig racer för den kräsna seglaren.

 

Läs mera här 

 

 

Seascape14 – Testing the trolley design

Sunny days are coming! The Seascape14 production is gearing up for the first deliveries. You can book your building slot now at info@thinkseascape.com#ThinkSeascape #ThinkConcept

Publicerat av Seascape Onsdag 4 april 2018

Seascape14 first trials

As promised, here are the first shots of our new Seascape14!She is one exciting lady to sail with! Meet her at boot Düsseldorf hall 15 stand D42.#ThinkSeascape #Think14

Publicerat av Seascape Fredag 12 januari 2018

 

Som med alla tidigare modeller  är  Sam Manuard bakom denna båt. En av de mest framgångsrika designerna av Mini 6.50 och Class 40 racers.

 Extremt moderna, liknar i många saker en skiff, men erbjuder betydligt mera stabilitet och prestanda,

Gigodesigns byrå har också bidragit till det extremt framgångsrika utseendet och ergonomin – de var tidigare inblandade i utvecklingen av Seascape 27 och 24.

två  olika riggkonfigurationerna som Seascape 14 erbjuder ger båten många olika option allt från enmans segling till besättning.

Det finns olika positiner för rigg & centerbord placering.

I standardkonfigurationen med centerbord har båten bara en storsegel som enkelt kan revas. till exempel i starka vindar eller när barn och ungdomar vill ha en kul segling.

Med en yta på 8,5 kvadratmeter Seascape 14 , Melges 14 (9,1 kvadratmeter) eller RS ​​Aero (9 kvadratmeter), men den har betydligt mer dimensionsstabilitet från dess 1,70 meter breda skrov (Melges: 1.58 m, Aero 1,40 m).

Dessutom man få en uppdatering  mot en tilläggsavgift, men även med jib, utdragbar kolfiber bowsprit och gennaker (centerbord framåt), vilket gör dem intressanta för lätta vindar  och frisk vind för riktiga experter. då har vi härliga 21,5 kvadratmeter – bara 2,5 kvadratmeter mindre än en 29er, som drivs med dubbel trapeze och 3 kvadratmeter mer än om RS 200.

LOA: around 4m

Hull weight: around 70kg

– above average stability to allow maneuvres in stronger wind

– super comfortable hiking (we made 40 mockups and tested them with 20 people)

– adjustable sail configuration:

– Only main and daggerboard in aft slot for singlehanded or lots of wind (like Laser)

– Main and jib and Gennaker with daggerboard in forward slot for doublehanded and more skilled crew.

– Wheels that can be attached to the boat instead of the beach trolley and carried on the boat.

– Adapted for adventure cruising like a very comfortable sea kayak (wheels, place for waterproof bags…)

– Hull weight like a Laser so you can cary it on the roof of the car.

Teknisk specifikation

LOA (Skrov) 4,30m
DSPL tom 68kg